Screen Shot 2014-05-23 at 10.00.09 AM

Dit feest is blijkbaar afgelast, ons is niet duidelijk waarom.

Zin in een feestje? Maven Publishing organiseert op 10 juni in Paradiso Het Ultieme Natuurkundefeestje, met o.a. Amanda Gefter (In Einsteins achtertuin), Ronald Snijders(absurdist, De Alfabetweter), Leo Kouwenhoven (hoogleraar nanofysica, bezig een computer te bouwen waar de CIA bang van wordt), Stan Bentvelsen (hoogleraar natuurkunde, werkte in CERN aan de ontdekking van het higgsdeeltje), Martijn van Calmthout (wetenschapsjournalist de Volkskrant) en dj Erik Arbores (natuurkundewonder die quarks verruilde voor muzikale beats).

Ronald Snijders zal de avond presenteren en zich verwonderen over de absurditeiten van de natuurkunde. Natuurkundefenomeen Amanda Gefter maakt de moeilijkste theorieën begrijpelijk en vertelt hoe ze al vanaf haar vijftiende samen met haar vader bezig is om de mysteries van het universum op te lossen. Natuurkundige grootheden Stan Bentvelsen en Leo Kouwenhoven geven inzicht in de nieuwste ideeën uit de kwantumfysica, en Martijn van Calmthout brengt een ode aan zijn voorheen geheime liefde: de atoombom. In Hollands Next Superbrain strijden deelnemers om wie het beste in 1 minuut het onzekerheidsprincipe van Heisenberg uit kan leggen, en dj Erik Arbores zal in een muzikale Large Hadron Collider de afterparty aftrappen.

Datum: 10 juni